Duyuru
Kapsayıcı Eğitimde Özel Eğitime İhtiyacı Olan Çocukların Eğitimi Grup 2
10 Haziran 2025 | 14:33

Eğitime başvuru için tıklayınız ! Ön Kayıt

 

GAZİ ÜNİVERSİTESİ

GAZI UNIVERSITY

SÜREKLİ EĞİTİM UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ - GAZİSEM

RESEARCH CENTER FOR CONTINUING EDUCATION - GAZİSEM

KAPSAYICI EĞİTİMDE ÖZEL EĞİTİME İHTİYACI OLAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ

EDUCATION OF CHILDREN WITH SPECIAL EDUCATION NEEDS IN INCLUSIVE EDUCATION

2. Grup: 11 - 15 Ağustos 2025

Group 2: August 1115, 2025

Eğitim Programı İçeriği

Program Content

1. Kapsayıcı Eğitime Giriş (3 saat)

1. Introduction to Inclusive Education (3 hours)

-          Kapsayıcı eğitimin tanımı ve önemi

-          Definition and importance of inclusive education

-          Kapsayıcı eğitimin tarihsel gelişimi ve güncel yaklaşımlar

-          Historical development and current perspectives

-          Yasal düzenlemeler ve eğitim politikaları

-          Legal frameworks and educational policies

-          Kapsayıcı sınıf ortamı oluşturma ilkeleri ve uygulamaları

-          Principles and practices of inclusive classrooms

2. Özel Eğitime Gereksinim Duyan Çocuk Türleri ve Özellikleri (4 saat)

2. Types and Characteristics of Children Who Need Special Education (4 hours)

-          Özel eğitime ihtiyaç duyulan durumlara genel bakış

-          Overview of special educational needs

-          Zihinsel ve gelişimsel yetersizlikler

-          Intellectual and developmental disabilities

-          Öğrenme güçlükleri

-          Learning disabilities

-          Duyusal yetersizlikler (görme ve işitme)

-          Sensory impairments (visual and auditory)

-          Fiziksel engeller ve kronik sağlık sorunları

-          Physical disabilities and chronic health issues

-          Duygusal ve davranışsal bozukluklar

-          Emotional and behavioral disorders

-          Otizm spektrum bozuklukları

-          Autism spectrum disorders

3. Özel Eğitime Gereksinim Duyan Öğrencilerde Sınıf ve Davranış Yönetimi (5 saat)

3. Classroom and Behavior Management for Students Who Need Special Education (5 hours)

-          Etkili sınıf yönetimi ilkeleri

-          Principles of effective classroom management

-          Davranış değerlendirme ve analiz yöntemleri

-          Behavior assessment and analysis techniques

-          Olumlu davranış desteği ve müdahale stratejileri (PBIS)

-          Positive behavioral interventions and supports (PBIS)

-          Davranış müdahale planları oluşturma (BMP)

-          Creating behavior intervention plans (BIP)

-          İletişim stratejileri ve çatışma çözme yöntemleri

-          Communication strategies and conflict resolution

4. Özel Eğitimde Kullanılan Yardımcı Teknolojiler (4 saat)

4. Assistive Technologies Used in Special Education (4 hours)

-          Yardımcı teknolojilerin tanımı ve çeşitleri

-          Definition and types of assistive technologies

-          İletişim ve öğrenmeyi destekleyen araçlar

-          Assistive devices for communication and learning

-          Hareket ve duyusal engellere yönelik teknolojiler

-          Technologies for mobility and sensory impairments

-          Akademik becerileri destekleyen yazılımlar ve uygulamalar

-          Software and apps supporting academic skills

-          Uygun teknolojileri değerlendirme ve seçme

-          Evaluating and selecting appropriate technologies

5. Görme Engellilerin Eğitiminde Kullanılan Yöntem ve Teknikler (3 saat)

5. Special Education Methods and Techniques for Visually Impaired Students (3 hours)

-          Görme engelini anlama

-          Understanding visual impairments

-          Braille okuryazarlığı ve dokunsal öğrenme stratejileri

-          Braille literacy and tactile learning strategies

-          Oryantasyon ve hareketlilik eğitimi

-          Orientation and mobility training

-          Erişilebilir materyaller ve uyarlanmış öğrenme teknikleri

-          Accessible materials and adaptive learning techniques

6. Üstün Yetenekli Öğrenciler ve Eğitimleri (5 saat)

6. Gifted Students and Their Education (5 hours)

-          Üstün yetenekli öğrencilerin belirlenmesi ve özellikleri

-          Identification and characteristics of gifted students

-          Eğitim ihtiyaçları ve farklılaştırma stratejileri

-          Educational needs and differentiation strategies

-          Müfredat sıkıştırma ve zenginleştirme yöntemleri

-          Curriculum compacting and enrichment methods

-          Üstün yetenekli öğrencilere sosyal-duygusal destek

-          Social-emotional support for gifted learners

-          Üstün yetenekli eğitiminde karşılaşılan zorluklar ve iyi uygulamalar

-          Challenges and best practices in gifted education

7. Zihin Engellilerin Eğitiminde Kullanılan Yöntem ve Teknikler (5 saat)

7. Special Education Methods and Techniques for Mentally Disabled Students (5 hours)

-          Zihinsel engelleri anlama

-          Understanding intellectual disabilities

-          Öğretim stratejileri ve bireyselleştirilmiş eğitim planları (BEP)

-          Instructional strategies and individualized education plans (IEP)

-          İşlevsel akademik beceriler ve yaşam becerileri eğitimi

-          Functional academic skills and life skills training

-          Geçiş planlaması ve mesleki eğitim

-          Transition planning and vocational education

-          Ailelerle işbirliği ve destek

-          Family collaboration and support

8. Öğrenme Güçlüğü Olan Çocukların Eğitiminde Kullanılan Yöntem ve Teknikler (4 saat)

8. Special Education Methods and Techniques for Students with Learning Disabilities (4 hours)

-          Öğrenme güçlüklerinin özellikleri ve belirlenmesi

-          Characteristics and identification of learning disabilities

-          Disleksi, diskalkuli ve disgrafi için özel öğretim stratejileri

-          Specific instructional strategies for dyslexia, dyscalculia, and dysgraphia

-          Farklılaştırılmış öğretim ve uyarlamalar

-          Differentiated instruction and accommodations

-          Müdahale Tepkisi Modeli (RTI)

-          Response to Intervention (RTI) model

-          Ebeveynler ve çok disiplinli ekiplerle işbirliği

-          Collaboration with parents and multidisciplinary teams

 

 

Toplam Süre: 36 Saat

Total Duration: 36 Hours

En fazla katılımcı: 25 kişi

Maximum number of participants: 25 people

Eğitim Ücreti: Kişi başı 150 USD

Training Fee: 150 USD per participant

Eğitime Dahil Olan Hizmetler:

Services Included in the Training:

 

 

-          Eğitim ortamı ve eğitimci ücreti

-          Training environment and instructors

-          Eğitim materyalleri

-          Training materials

-          Öğle yemeği

-          Lunch

-          Başarı/Katılım Sertifikası

-          Certificate of Achievement/Participation

 

 

GAZİ ÜNİVERSİTESİ

GAZI UNIVERSITY

SÜREKLİ EĞİTİM UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ - GAZİSEM

RESEARCH CENTER FOR CONTINUING EDUCATION - GAZİSEM

KAPSAYICI EĞİTİMDE ÖZEL EĞİTİME İHTİYACI OLAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ

EDUCATION OF CHILDREN WITH SPECIAL EDUCATION NEEDS IN INCLUSIVE EDUCATION

2. Grup: 11 - 15 Ağustos 2025

Group 2: August 1115, 2025

Eğitim Programı İçeriği

Program Content

1. Kapsayıcı Eğitime Giriş (3 saat)

1. Introduction to Inclusive Education (3 hours)

-          Kapsayıcı eğitimin tanımı ve önemi

-          Definition and importance of inclusive education

-          Kapsayıcı eğitimin tarihsel gelişimi ve güncel yaklaşımlar

-          Historical development and current perspectives

-          Yasal düzenlemeler ve eğitim politikaları

-          Legal frameworks and educational policies

-          Kapsayıcı sınıf ortamı oluşturma ilkeleri ve uygulamaları

-          Principles and practices of inclusive classrooms

2. Özel Eğitime Gereksinim Duyan Çocuk Türleri ve Özellikleri (4 saat)

2. Types and Characteristics of Children Who Need Special Education (4 hours)

-          Özel eğitime ihtiyaç duyulan durumlara genel bakış

-          Overview of special educational needs

-          Zihinsel ve gelişimsel yetersizlikler

-          Intellectual and developmental disabilities

-          Öğrenme güçlükleri

-          Learning disabilities

-          Duyusal yetersizlikler (görme ve işitme)

-          Sensory impairments (visual and auditory)

-          Fiziksel engeller ve kronik sağlık sorunları

-          Physical disabilities and chronic health issues

-          Duygusal ve davranışsal bozukluklar

-          Emotional and behavioral disorders

-          Otizm spektrum bozuklukları

-          Autism spectrum disorders

3. Özel Eğitime Gereksinim Duyan Öğrencilerde Sınıf ve Davranış Yönetimi (5 saat)

3. Classroom and Behavior Management for Students Who Need Special Education (5 hours)

-          Etkili sınıf yönetimi ilkeleri

-          Principles of effective classroom management

-          Davranış değerlendirme ve analiz yöntemleri

-          Behavior assessment and analysis techniques

-          Olumlu davranış desteği ve müdahale stratejileri (PBIS)

-          Positive behavioral interventions and supports (PBIS)

-          Davranış müdahale planları oluşturma (BMP)

-          Creating behavior intervention plans (BIP)

-          İletişim stratejileri ve çatışma çözme yöntemleri

-          Communication strategies and conflict resolution

4. Özel Eğitimde Kullanılan Yardımcı Teknolojiler (4 saat)

4. Assistive Technologies Used in Special Education (4 hours)

-          Yardımcı teknolojilerin tanımı ve çeşitleri

-          Definition and types of assistive technologies

-          İletişim ve öğrenmeyi destekleyen araçlar

-          Assistive devices for communication and learning

-          Hareket ve duyusal engellere yönelik teknolojiler

-          Technologies for mobility and sensory impairments

-          Akademik becerileri destekleyen yazılımlar ve uygulamalar

-          Software and apps supporting academic skills

-          Uygun teknolojileri değerlendirme ve seçme

-          Evaluating and selecting appropriate technologies

5. Görme Engellilerin Eğitiminde Kullanılan Yöntem ve Teknikler (3 saat)

5. Special Education Methods and Techniques for Visually Impaired Students (3 hours)

-          Görme engelini anlama

-          Understanding visual impairments

-          Braille okuryazarlığı ve dokunsal öğrenme stratejileri

-          Braille literacy and tactile learning strategies

-          Oryantasyon ve hareketlilik eğitimi

-          Orientation and mobility training

-          Erişilebilir materyaller ve uyarlanmış öğrenme teknikleri

-          Accessible materials and adaptive learning techniques

6. Üstün Yetenekli Öğrenciler ve Eğitimleri (5 saat)

6. Gifted Students and Their Education (5 hours)

-          Üstün yetenekli öğrencilerin belirlenmesi ve özellikleri

-          Identification and characteristics of gifted students

-          Eğitim ihtiyaçları ve farklılaştırma stratejileri

-          Educational needs and differentiation strategies

-          Müfredat sıkıştırma ve zenginleştirme yöntemleri

-          Curriculum compacting and enrichment methods

-          Üstün yetenekli öğrencilere sosyal-duygusal destek

-          Social-emotional support for gifted learners

-          Üstün yetenekli eğitiminde karşılaşılan zorluklar ve iyi uygulamalar

-          Challenges and best practices in gifted education

7. Zihin Engellilerin Eğitiminde Kullanılan Yöntem ve Teknikler (5 saat)

7. Special Education Methods and Techniques for Mentally Disabled Students (5 hours)

-          Zihinsel engelleri anlama

-          Understanding intellectual disabilities

-          Öğretim stratejileri ve bireyselleştirilmiş eğitim planları (BEP)

-          Instructional strategies and individualized education plans (IEP)

-          İşlevsel akademik beceriler ve yaşam becerileri eğitimi

-          Functional academic skills and life skills training

-          Geçiş planlaması ve mesleki eğitim

-          Transition planning and vocational education

-          Ailelerle işbirliği ve destek

-          Family collaboration and support

8. Öğrenme Güçlüğü Olan Çocukların Eğitiminde Kullanılan Yöntem ve Teknikler (4 saat)

8. Special Education Methods and Techniques for Students with Learning Disabilities (4 hours)

-          Öğrenme güçlüklerinin özellikleri ve belirlenmesi

-          Characteristics and identification of learning disabilities

-          Disleksi, diskalkuli ve disgrafi için özel öğretim stratejileri

-          Specific instructional strategies for dyslexia, dyscalculia, and dysgraphia

-          Farklılaştırılmış öğretim ve uyarlamalar

-          Differentiated instruction and accommodations

-          Müdahale Tepkisi Modeli (RTI)

-          Response to Intervention (RTI) model

-          Ebeveynler ve çok disiplinli ekiplerle işbirliği

-          Collaboration with parents and multidisciplinary teams

 

 

Toplam Süre: 36 Saat

Total Duration: 36 Hours

En fazla katılımcı: 25 kişi

Maximum number of participants: 25 people

Eğitim Ücreti: Kişi başı 150 USD

Training Fee: 150 USD per participant

Eğitime Dahil Olan Hizmetler:

Services Included in the Training:

 

 

-          Eğitim ortamı ve eğitimci ücreti

-          Training environment and instructors

-          Eğitim materyalleri

-          Training materials

-          Öğle yemeği

-          Lunch

-          Başarı/Katılım Sertifikası

-          Certificate of Achievement/Participation

 

 

background image