Eğitime başvuru için tıklayınız ! Ön Kayıt
GAZİ ÜNİVERSİTESİ |
GAZI UNIVERSITY |
SÜREKLİ EĞİTİM UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ - GAZİSEM |
RESEARCH CENTER FOR CONTINUING EDUCATION - GAZİSEM |
KAPSAYICI EĞİTİMDE ÖZEL EĞİTİME İHTİYACI OLAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ |
EDUCATION OF CHILDREN WITH SPECIAL EDUCATION NEEDS IN INCLUSIVE EDUCATION |
2. Grup: 11 - 15 Ağustos 2025 |
Group 2: August 11 – 15, 2025 |
Eğitim Programı İçeriği |
Program Content |
1. Kapsayıcı Eğitime Giriş (3 saat) |
1. Introduction to Inclusive Education (3 hours) |
- Kapsayıcı eğitimin tanımı ve önemi |
- Definition and importance of inclusive education |
- Kapsayıcı eğitimin tarihsel gelişimi ve güncel yaklaşımlar |
- Historical development and current perspectives |
- Yasal düzenlemeler ve eğitim politikaları |
- Legal frameworks and educational policies |
- Kapsayıcı sınıf ortamı oluşturma ilkeleri ve uygulamaları |
- Principles and practices of inclusive classrooms |
2. Özel Eğitime Gereksinim Duyan Çocuk Türleri ve Özellikleri (4 saat) |
2. Types and Characteristics of Children Who Need Special Education (4 hours) |
- Özel eğitime ihtiyaç duyulan durumlara genel bakış |
- Overview of special educational needs |
- Zihinsel ve gelişimsel yetersizlikler |
- Intellectual and developmental disabilities |
- Öğrenme güçlükleri |
- Learning disabilities |
- Duyusal yetersizlikler (görme ve işitme) |
- Sensory impairments (visual and auditory) |
- Fiziksel engeller ve kronik sağlık sorunları |
- Physical disabilities and chronic health issues |
- Duygusal ve davranışsal bozukluklar |
- Emotional and behavioral disorders |
- Otizm spektrum bozuklukları |
- Autism spectrum disorders |
3. Özel Eğitime Gereksinim Duyan Öğrencilerde Sınıf ve Davranış Yönetimi (5 saat) |
3. Classroom and Behavior Management for Students Who Need Special Education (5 hours) |
- Etkili sınıf yönetimi ilkeleri |
- Principles of effective classroom management |
- Davranış değerlendirme ve analiz yöntemleri |
- Behavior assessment and analysis techniques |
- Olumlu davranış desteği ve müdahale stratejileri (PBIS) |
- Positive behavioral interventions and supports (PBIS) |
- Davranış müdahale planları oluşturma (BMP) |
- Creating behavior intervention plans (BIP) |
- İletişim stratejileri ve çatışma çözme yöntemleri |
- Communication strategies and conflict resolution |
4. Özel Eğitimde Kullanılan Yardımcı Teknolojiler (4 saat) |
4. Assistive Technologies Used in Special Education (4 hours) |
- Yardımcı teknolojilerin tanımı ve çeşitleri |
- Definition and types of assistive technologies |
- İletişim ve öğrenmeyi destekleyen araçlar |
- Assistive devices for communication and learning |
- Hareket ve duyusal engellere yönelik teknolojiler |
- Technologies for mobility and sensory impairments |
- Akademik becerileri destekleyen yazılımlar ve uygulamalar |
- Software and apps supporting academic skills |
- Uygun teknolojileri değerlendirme ve seçme |
- Evaluating and selecting appropriate technologies |
5. Görme Engellilerin Eğitiminde Kullanılan Yöntem ve Teknikler (3 saat) |
5. Special Education Methods and Techniques for Visually Impaired Students (3 hours) |
- Görme engelini anlama |
- Understanding visual impairments |
- Braille okuryazarlığı ve dokunsal öğrenme stratejileri |
- Braille literacy and tactile learning strategies |
- Oryantasyon ve hareketlilik eğitimi |
- Orientation and mobility training |
- Erişilebilir materyaller ve uyarlanmış öğrenme teknikleri |
- Accessible materials and adaptive learning techniques |
6. Üstün Yetenekli Öğrenciler ve Eğitimleri (5 saat) |
6. Gifted Students and Their Education (5 hours) |
- Üstün yetenekli öğrencilerin belirlenmesi ve özellikleri |
- Identification and characteristics of gifted students |
- Eğitim ihtiyaçları ve farklılaştırma stratejileri |
- Educational needs and differentiation strategies |
- Müfredat sıkıştırma ve zenginleştirme yöntemleri |
- Curriculum compacting and enrichment methods |
- Üstün yetenekli öğrencilere sosyal-duygusal destek |
- Social-emotional support for gifted learners |
- Üstün yetenekli eğitiminde karşılaşılan zorluklar ve iyi uygulamalar |
- Challenges and best practices in gifted education |
7. Zihin Engellilerin Eğitiminde Kullanılan Yöntem ve Teknikler (5 saat) |
7. Special Education Methods and Techniques for Mentally Disabled Students (5 hours) |
- Zihinsel engelleri anlama |
- Understanding intellectual disabilities |
- Öğretim stratejileri ve bireyselleştirilmiş eğitim planları (BEP) |
- Instructional strategies and individualized education plans (IEP) |
- İşlevsel akademik beceriler ve yaşam becerileri eğitimi |
- Functional academic skills and life skills training |
- Geçiş planlaması ve mesleki eğitim |
- Transition planning and vocational education |
- Ailelerle işbirliği ve destek |
- Family collaboration and support |
8. Öğrenme Güçlüğü Olan Çocukların Eğitiminde Kullanılan Yöntem ve Teknikler (4 saat) |
8. Special Education Methods and Techniques for Students with Learning Disabilities (4 hours) |
- Öğrenme güçlüklerinin özellikleri ve belirlenmesi |
- Characteristics and identification of learning disabilities |
- Disleksi, diskalkuli ve disgrafi için özel öğretim stratejileri |
- Specific instructional strategies for dyslexia, dyscalculia, and dysgraphia |
- Farklılaştırılmış öğretim ve uyarlamalar |
- Differentiated instruction and accommodations |
- Müdahale Tepkisi Modeli (RTI) |
- Response to Intervention (RTI) model |
- Ebeveynler ve çok disiplinli ekiplerle işbirliği |
- Collaboration with parents and multidisciplinary teams |
|
|
Toplam Süre: 36 Saat |
Total Duration: 36 Hours |
En fazla katılımcı: 25 kişi |
Maximum number of participants: 25 people |
Eğitim Ücreti: Kişi başı 150 USD |
Training Fee: 150 USD per participant |
Eğitime Dahil Olan Hizmetler: |
Services Included in the Training: |
|
|
- Eğitim ortamı ve eğitimci ücreti |
- Training environment and instructors |
- Eğitim materyalleri |
- Training materials |
- Öğle yemeği |
- Lunch |
- Başarı/Katılım Sertifikası |
- Certificate of Achievement/Participation |
|
|
GAZİ ÜNİVERSİTESİ |
GAZI UNIVERSITY |
SÜREKLİ EĞİTİM UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ - GAZİSEM |
RESEARCH CENTER FOR CONTINUING EDUCATION - GAZİSEM |
KAPSAYICI EĞİTİMDE ÖZEL EĞİTİME İHTİYACI OLAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ |
EDUCATION OF CHILDREN WITH SPECIAL EDUCATION NEEDS IN INCLUSIVE EDUCATION |
2. Grup: 11 - 15 Ağustos 2025 |
Group 2: August 11 – 15, 2025 |
Eğitim Programı İçeriği |
Program Content |
1. Kapsayıcı Eğitime Giriş (3 saat) |
1. Introduction to Inclusive Education (3 hours) |
- Kapsayıcı eğitimin tanımı ve önemi |
- Definition and importance of inclusive education |
- Kapsayıcı eğitimin tarihsel gelişimi ve güncel yaklaşımlar |
- Historical development and current perspectives |
- Yasal düzenlemeler ve eğitim politikaları |
- Legal frameworks and educational policies |
- Kapsayıcı sınıf ortamı oluşturma ilkeleri ve uygulamaları |
- Principles and practices of inclusive classrooms |
2. Özel Eğitime Gereksinim Duyan Çocuk Türleri ve Özellikleri (4 saat) |
2. Types and Characteristics of Children Who Need Special Education (4 hours) |
- Özel eğitime ihtiyaç duyulan durumlara genel bakış |
- Overview of special educational needs |
- Zihinsel ve gelişimsel yetersizlikler |
- Intellectual and developmental disabilities |
- Öğrenme güçlükleri |
- Learning disabilities |
- Duyusal yetersizlikler (görme ve işitme) |
- Sensory impairments (visual and auditory) |
- Fiziksel engeller ve kronik sağlık sorunları |
- Physical disabilities and chronic health issues |
- Duygusal ve davranışsal bozukluklar |
- Emotional and behavioral disorders |
- Otizm spektrum bozuklukları |
- Autism spectrum disorders |
3. Özel Eğitime Gereksinim Duyan Öğrencilerde Sınıf ve Davranış Yönetimi (5 saat) |
3. Classroom and Behavior Management for Students Who Need Special Education (5 hours) |
- Etkili sınıf yönetimi ilkeleri |
- Principles of effective classroom management |
- Davranış değerlendirme ve analiz yöntemleri |
- Behavior assessment and analysis techniques |
- Olumlu davranış desteği ve müdahale stratejileri (PBIS) |
- Positive behavioral interventions and supports (PBIS) |
- Davranış müdahale planları oluşturma (BMP) |
- Creating behavior intervention plans (BIP) |
- İletişim stratejileri ve çatışma çözme yöntemleri |
- Communication strategies and conflict resolution |
4. Özel Eğitimde Kullanılan Yardımcı Teknolojiler (4 saat) |
4. Assistive Technologies Used in Special Education (4 hours) |
- Yardımcı teknolojilerin tanımı ve çeşitleri |
- Definition and types of assistive technologies |
- İletişim ve öğrenmeyi destekleyen araçlar |
- Assistive devices for communication and learning |
- Hareket ve duyusal engellere yönelik teknolojiler |
- Technologies for mobility and sensory impairments |
- Akademik becerileri destekleyen yazılımlar ve uygulamalar |
- Software and apps supporting academic skills |
- Uygun teknolojileri değerlendirme ve seçme |
- Evaluating and selecting appropriate technologies |
5. Görme Engellilerin Eğitiminde Kullanılan Yöntem ve Teknikler (3 saat) |
5. Special Education Methods and Techniques for Visually Impaired Students (3 hours) |
- Görme engelini anlama |
- Understanding visual impairments |
- Braille okuryazarlığı ve dokunsal öğrenme stratejileri |
- Braille literacy and tactile learning strategies |
- Oryantasyon ve hareketlilik eğitimi |
- Orientation and mobility training |
- Erişilebilir materyaller ve uyarlanmış öğrenme teknikleri |
- Accessible materials and adaptive learning techniques |
6. Üstün Yetenekli Öğrenciler ve Eğitimleri (5 saat) |
6. Gifted Students and Their Education (5 hours) |
- Üstün yetenekli öğrencilerin belirlenmesi ve özellikleri |
- Identification and characteristics of gifted students |
- Eğitim ihtiyaçları ve farklılaştırma stratejileri |
- Educational needs and differentiation strategies |
- Müfredat sıkıştırma ve zenginleştirme yöntemleri |
- Curriculum compacting and enrichment methods |
- Üstün yetenekli öğrencilere sosyal-duygusal destek |
- Social-emotional support for gifted learners |
- Üstün yetenekli eğitiminde karşılaşılan zorluklar ve iyi uygulamalar |
- Challenges and best practices in gifted education |
7. Zihin Engellilerin Eğitiminde Kullanılan Yöntem ve Teknikler (5 saat) |
7. Special Education Methods and Techniques for Mentally Disabled Students (5 hours) |
- Zihinsel engelleri anlama |
- Understanding intellectual disabilities |
- Öğretim stratejileri ve bireyselleştirilmiş eğitim planları (BEP) |
- Instructional strategies and individualized education plans (IEP) |
- İşlevsel akademik beceriler ve yaşam becerileri eğitimi |
- Functional academic skills and life skills training |
- Geçiş planlaması ve mesleki eğitim |
- Transition planning and vocational education |
- Ailelerle işbirliği ve destek |
- Family collaboration and support |
8. Öğrenme Güçlüğü Olan Çocukların Eğitiminde Kullanılan Yöntem ve Teknikler (4 saat) |
8. Special Education Methods and Techniques for Students with Learning Disabilities (4 hours) |
- Öğrenme güçlüklerinin özellikleri ve belirlenmesi |
- Characteristics and identification of learning disabilities |
- Disleksi, diskalkuli ve disgrafi için özel öğretim stratejileri |
- Specific instructional strategies for dyslexia, dyscalculia, and dysgraphia |
- Farklılaştırılmış öğretim ve uyarlamalar |
- Differentiated instruction and accommodations |
- Müdahale Tepkisi Modeli (RTI) |
- Response to Intervention (RTI) model |
- Ebeveynler ve çok disiplinli ekiplerle işbirliği |
- Collaboration with parents and multidisciplinary teams |
|
|
Toplam Süre: 36 Saat |
Total Duration: 36 Hours |
En fazla katılımcı: 25 kişi |
Maximum number of participants: 25 people |
Eğitim Ücreti: Kişi başı 150 USD |
Training Fee: 150 USD per participant |
Eğitime Dahil Olan Hizmetler: |
Services Included in the Training: |
|
|
- Eğitim ortamı ve eğitimci ücreti |
- Training environment and instructors |
- Eğitim materyalleri |
- Training materials |
- Öğle yemeği |
- Lunch |
- Başarı/Katılım Sertifikası |
- Certificate of Achievement/Participation |
|
|
Bilirkişilik Temel Eğitim Programı ön kayıtları alınmaktadır.
CNC Freze Programlama ve Operatörlük Eğitimi ertelenmiştir.
Özel Yetenekli Öğrenciler İçin Eğitici Eğitimi Temel Düzey Sertifika Programı Ertelenmiştir.
Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrenciler İçin Eğitici Eğitimi Temel Düzey Sertifika Programı Ertelenmiştir.
MAXQDA ile Nitel Veri Analizi Eğitimimiz Ertelenmiştir.
Eğitim Bilimleri Alanında Uluslararası Eğitim Programı Grup 2
Görüş, istek ve değerlendirmelerinizi bize iletin.