Taşınır Mal Yönetmeliği Eğitimi

TAŞINIR MAL YÖNETMELİĞİ EĞİTİMİ

Merkezimiz tarafından Taşınır Mal Yönetmeliği Eğitimi düzenlenmiştir. Eğitime ilişkin bilgiler aşağıda sunulmuştur.

Ön kayıt için son başvuru tarihi 15 Kasım 2020 tarihidir. Eğitim programına ön kayıt yaptırmak için lütfen https://sem.gazi.edu.tr/basvuru bağlantısına tıklayınız.

Başvuru sayısının belirlenen asgari kontenjandan az olması halinde eğitim gerçekleştirilmeyecektir. Bu durumda başvuru sahipleri bilgilendirilecektir.

Eğitim kontenjanı 25 kişi ile sınırlıdır.

Eğitim Tarihi      : 22 KASIM – 3 ARALIK 2021

Eğitim Süresi     : 24 Saat (12 İş günü)

Eğitim Ücreti     : 1.000,00 TL (KDV Dâhil)

Eğitim Türü        : Uzaktan (Çevrimiçi Canlı Oturum)

Eğitimci               : Necip TURGUTER - Sayıştay (E) Uzman Denetçisi Bağımsız Denetçi

Not: Kamu çalışanlarının eğitim ücretlerinin kurumlarınca ödenmesi Merkezi Yönetim Bütçe Kanunun eki (E) cetveli 37. sıra (a) bendine göre yapılabilmektedir.

Eğitim Detayları

5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunundan önce yürürlükte bulunan 1050 sayılı Muhasebe-i Umumiye Kanununun (Genel Muhasebe Kanunu) 95-99’uncu maddelerinde kamuya ait taşınır mallar ayniyat muhasebesi adı altında ayrı bir bölüm halinde hükme bağlanmıştır. Kanunun ilgili maddelerinin uygulanması amacıyla da 1939 yılında Ayniyat Talimatnamesi adı altında bir yönetmelik çıkartılmış ve 5018 sayılı Kanunun yürürlüğe girinceye kadar bu yönetmeliğe göre kamu taşınır malları yönetilerek hesabı verilmiştir.

5018 sayılı Kanun yürürlüğe girince bu kanunun 44’ncü maddesinde taşınır ve taşınmaz işlemleri için birer yönetmelik çıkartılacağı hükme bağlanmış ve bu hükme dayanılarak Maliye Bakanlığınca hazırlanıp Bakanlar Kurulunca kabul edilen Taşınır Mal Yönetmeliği yürürlüğe konmuştur.

Yönetmelik 18.01.2007 tarih ve 26407 sayılı Resmi Gazetede yayınlanmış, bu tarihten itibaren çeşitli değişikliklere uğramıştır. Son değişiklikle toplam 41 maddeden oluşan yönetmeliğin 20 maddesi değiştirilmiştir. Yapılan bu değişiklik ile sorumluluk yaygınlaştırılmış yeni tanımlar getirilmiştir. Eğitimin amacı bu değişikliklerle birlikte bir bütün olarak yönetmeliğin açıklanmasıdır.

Eğitimde İşlenecek Konular

  • Kamu taşınırları yönetiminin tarihsel gelişimi,
  • Ayniyat Talimatnamesi ile Taşınır Mal Yönetmeliğinin karşılaştırılması,
  • Tanımlar,
  • Taşınır kontrol yetkilileri; atanmaları hukuki statüleri, kadro ve pozisyon durumları, görev tanımları,
  • Tüketim suretiyle çıkış, çıkışta düzenlenecek belgeler,
  • Taşınır harcama yetkilileri; taşınır kayıt yetkilileri; atanmaları hukuki statüleri, kadro ve pozisyon durumları, görev tanımları,
  • Taşınır konsolide görevlileri; atanmaları, görevleri itibariyle yapılan sıralama sorumlulukları, merkez konsolide görevlileri,
  • Muhasebe yetkililerinin taşınır hesabına ilişkin görev ve sorumlulukları,
  • Taşınır Mal Yönetmeliğinin muhasebe araçları,
  • Kullanılan defter, belge ve cetveller, bu belgelerin örneklerle açıklanması,
  • Kamu kuruluşlarında sanat eseri (resim, heykel vb.) materyal ile kütüphane materyalinin envanter ve kayıt işlemleri,
  • Taşınırların kaydı, taşınır muhasebesi tanımı,
  • Taşınırların kayıt zamanı, kayıt değeri ve değer tespit komisyonunun kurulması, görevleri,
  • Dayanıklı taşınırlarda değer artışı,
  • Satın alınan taşınırların giriş işlemleri ve Harcama Belgeleri Yönetmeliği ile ilişkisi,
  • TÜBİTAK’ta yapılan proje destek harcamaları,
  • Yükseköğretim kurumları Bilimsel Araştırma Projelerinden (BAP) yapılan alımlar,
  • Bağış ve yardım yoluyla edinilen taşınırların giriş işlemleri, giriş işleminde kullanılan belgeler bağışın hukuki sonucu,
  • Sayım fazlası taşınırların giriş işlemleri kullanılacak belgeler, sayımda eksik çıkan taşınırlar konusunda yapılacak işlemler ve sorumlular ve Sorumluluklar,
  • İade edilen taşınırların giriş işlemleri, işlemlerde kullanılan belgeler,
  • Devir alınan taşınırların giriş işlemleri,
  • Kamu idaresinin iç imkânlarla ürettiği taşınırların giriş işlemleri ve düzenlenen belgeler,
  • Taşınırların çıkış işlemleri,
  • Kullanım suretiyle çıkış, çıkış işleminde kullanılacak belgeler,
  • Devir suretiyle çıkış, çıkışta kullanılacak belgeler,
  • Kullanılamaz hale gelen, yok olma ve sayım noksanı nedeniyle çıkış, kullanılacak belgeler bu hallere sebebiyet verenlerin sorumluluğu,
  • Hurdaya ayırma nedeniyle çıkış, taşıtların hurdaya ayrılması, özel durumlar, kullanılacak belgeler,
  • Sigorta ettirilen taşınırların hurdalarının sigorta şirketine verilip, verilemeyeceği hususu,
  • Kullanım süresi dolan taşınırlar konusunda satıcılar ile olan ilişkiler,
  • Kamu idareleri arasında bedelsiz devir ve tahsis,
  • Sayım ve devir işlemleri, sayım komisyonlarının kurulması,
  • Taşınır yönetim hesabının örneklerle çıkartılması, Sayıştay’a gönderilip, gönderilmeyeceği,
  • Merkez taşınır konsolide görevlilerinin çıkartacağı cetveller ve bu cetvellerin nerelere gönderileceği, çıkartılma sebepleri,
  • Taşınır kayıt hatalarının düzeltilmesi,
  • Maliye Bakanlığının Taşınır Mal Yönetmeliği konusundaki yetkisi,
  • Taşınır konusunda yetkili ve görevli olanların Sayıştay, kamu idaresi ve adli yargıdaki durumu,
  • Sayıştay’ın taşınırları denetim şekli ve düzenledikleri raporlardaki yeri,
  • Yılsonu taşınır hesaplarının muhasebeyle ilişkilendirilerek kapatılması,
  • Uygulamada karşılaşılan sorunların aktarılması ve tartışılması,

Eğitimin Hedef Kitlesi

  • Harcama Birimi Çalışanları
  • Harcama Yetkilileri
  • Mali Hizmetler Birimi Çalışanları
  • Taşınır Kayıt Yetkilileri
  • Taşınır Konsolide Görevlileri
  • Taşınır Kontrol Yetkilileri
  • Üst Yöneticiler

Eğitim Koşulları

  • Eğitim programı, Merkezimiz tarafından hazırlanacak ve uzaktan eğitim yoluyla uygulanacaktır. Eğitim için gereken yazılım kullanımı Merkezimiz tarafından sağlanacak, katılımcılara kurs süresince ve kursu takiben 15 (on beş) gün süresince arşiv kayıtlarını izleyebilmeleri için yazılıma erişim hakkı verilecektir.
  • Herhangi bir nedenle yapılmayan dersin telafisi gerçekleştirilecektir.
  • Eğitime katılacaklardan katılım ücreti olarak kişi başına 1.000,00 TL (KDV dâhil) alınacaktır.
  • Eğitim bedelini; şahsi olarak karşılayacak katılımcılar aşağıda belirtilen hesap numarasına kesin kayıttan önce yatırarak dekontu gazisem@gazi.edu.tr e-posta adresine göndereceklerdir.
  • Kamu kurum ve kuruluşlarından eğitimimize katılacak olan katılımcılar; kurumlarından alacakları resmi olur yazısını Merkezimizin e-posta adresine ileterek ön kayıt yaptırabilirler. Katılımcılar eğitim başladıktan sonra Merkezimiz tarafından düzenlenen eğitim faturasını kendi kurumlarına teslim ederek ödeme sürecini başlatacaktır.
  • Eğitim bedelinin yatırılacağı banka bilgileri:

Halk Bankası Gazi Üniversitesi Şubesi

IBAN No: TR 59 0001 2001 2940 0006 0001 65

Hesap No: 06000165

Katılım Sertifikası

Katılımcılara, eğitimi tamamladığını belirten, Merkez Müdürü ve Eğitmen tarafından imzalanmış, alınan kurs içeriğini gösterir “Katılım Sertifikası” verilecektir. Katılım Sertifikasının verilebilmesi için eğitim süresinin en az %80’ine katılım sağlanması gerekmektedir.

background image